fbpx

Hyundai Kona: mootoribensiin või elekter?


(Foto: Indrek Jakobson)

Küsimus, kas autot peaks edasi viima bensiini- või elektrimootor, on peaaegu sama vana kui auto ise ning üle-eelmisel sajandil polnud sugugi selge, kuhu kaalukauss kaldub. Ehkki näiteks USA-s olid 20. sajandi alguses 38% kõigist registreeritud autodest just elektriautod, hääbusid need kiirelt nišitooteks. Põhjus oli lihtne – sisepõlemismootorile toonane tase tõsiseltvõetavaid konkurente ei näinud, suuremate ja väiksemate tootjate eksperimendid tavatarbijani ei jõudnud. 21. sajandi saabumisega olukord muutus ja sisepõlemismootorile löödavate hingekellade helin valjenes. Kirjutab Indrek Jakobson.

Elektriautode eelistest ja puudustest rääkimisel ning nende kõrvutamisel mootoribensiini tarbivatega on tihti olnud probleemiks võrreldavate autode puudumine, mistõttu on sageli olnud tegu üsna meelevaldse võrdlusega. Selle vältimiseks võtsime ette ühe ja sama auto elektrilise ja mootoribensiinil töötava versiooni ning võrdlesime võrreldavaid asju – kumb jääb peale?

Hyundai Kona Electric on müügil hetkel ühes seades, kuid kahel varustustasemel.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt