OLED SA OMA INIMESTE SILMIS JA SÜDAMES, TÖÖANDJA?

 

Tööandja bränd on sinu (organisatsiooni) ainulaadne aroom.”

William Tincup, RecruitingDaily.com president

 

Hiljuti sattusin jutustama oma ettevõtjast sõbraga, kes jagas igale tööandjale tuttavaid rõõme ja migreenihoogudele sarnaseid peavalusid: üles-alla käivaid numbrilisi näitajaid, oma teenusega laia maailma minekut (kas selleks ollakse ikkagi päriselt ka valmis?!) ning kõike inimestega seonduvat, sest mõned küll tulevad ja liiga paljud jällegi lahkuvad. „Millest sa tööandjana unistad?” uurisin. Pärast pikka pausi sain vastuseks: „Sellest, et olla unistuste tööandja – pesitseda inimeste silmis ja südames!”

 

Katri Delimoge on Directori kaasautor. Ta on Global Gaming Pōhjamaade personalidirektor, rahvusvaheliselt CIPD (Chartered Institute of Personnel & Development Londonis) kvalifitseeritud personalijuht, sertifitseeritud coach ja koolitaja-fassilitaator.

Mida unistuste tööandjaks olemine tähendab? Miks see on üldse oluline? Kuidas inimeste unistustesse ja südamesse pugeda? Taolisest oma organisatsioonile omasest aroomikast brändiloomisest siin juttu tulebki.

 

TÖÖANDJA BRÄND = SINU ETTEVÕTTE KUI TÖÖKOHA LUGU

Liigagi sageli arvatakse, et tööandja bränd ja ettevõtte bränd on sünonüümid. Tegelikkus on siiski miskit muud. Näiteks Apple on suunatud oma toodete osas just sellisele sihtgrupile, kes elab-hingab innovaatilisi tehnoloogilisi lahendusi. Samas, kas selle turunduses ja brändisuunitluses on miskit, mis tooks (ilma spekuleerimata) välja, milline on see ettevõte töökohana? Seega, sinu kui tööandja bränd pajatab maailmale loo sellest, mida tähendab olla sinu ettevõtte töötaja. See on mainelugu, mis ei eksisteeri vaid haaravates lööklausetes sinu kontoriseintel ning kodulehel – see on lugu, mis päriselt ka elab. Tegudes, lugudes, sõnades sinu inimeste ja sinuga ühel või teisel moel kokku puutunud inimeste suu läbi. See lugu ei koosne vaid faktidest ja numbritest, umbes nii, et tänavune käive on võrreldes eelnevaga kasvanud x%. See on lugu muljetest, kogemustest, emotsioonidest ja väärtustest! Ja täpselt nagu iga lugu pole mõeldud massidele, on sinu loo eesmärk tööandjana kõnetada just neid n-ö enda masti inimesi, et olemasolevaid töötajaid inspireerida ja potentsiaalsete talentide tähelepanu köita. Jutustades ja jagades oma erilisust tööandjana märkad peagi, kuidas maagia alates kasvavatest numbritest kuni õnnelike töötajateni hakkab juhtuma. Tõsilugu!

 

MILLINE ON ÜHE UNISTUSTE TÖÖANDJA LUGU?

Sellele on vaid üks vastus: sinule kui tööandjale omane lugu ongi sinu inimeste unistuste lugu. Selle loomisel pole kindlat valemit ega instruktsioone, küll aga on selles kõrges hinnas ehedus, loovus, väärtushinnangute sidumine igapäevasesse tegevusse ja järjekindlus selle loo elamisel ja jagamisel. Kõik standardne, näiteks kodu ja tööelu tasakaal, paindlik tööaeg, lastehoid kontoris, sportimisvõimalused, koolitused jms on üksnes vahendid. Küll aga peab olema selge arusaam, miks just need hüved ja kuidas need aitavad sinu inimesi edulugude loomisel. Atraktiivne töökoht ei ole vaid nimistu präänikutest – see on läbimõeldud strateegia, mis põhineb just sinu ettevõttele omasel missioonil, visioonil ja väärtustel ning mis üheskoos loovadki sinu inimesi kõnetava loo. Tekita just selline keskkond, mis innustab inimesi sinu ettevõttesse jääma, täiest hingest panustama ja seda sügava uhkusega ka teistele parima töökohana soovitama. Nii need unistused kulutulena levivadki ja edulood organisatsioonina päevavalgust näevadki!

 

 

MIKS ON OMA LUGU TÖÖANDJA JAOKS EDU „A JA O”?

Kui sul on tööandjana oma lugu, siis:

  • sa oled talendisõjas võitjate nimistus

Koolilõpetajad, tööga juba hõivatud talendid, aktiivsed tööotsijad – kõik huvituvad mainekast tööandjast. Mida, kuidas ja miks läbi inimeste silmade jutustatuna on võimas ning määrav. Ja selline maineloomine on hindamatu, aga ka vältimatu! Nii et loo oma inimestele just neid toetav keskkond ja nad on sinu parimad saadikud teiste tegijate suunamisel sinu juurde.

  • ei keerle kõik kopsaka palganumbri ümber

Palk on oluline, aga see pole kõik ja tänapäeva talent eeldab enamat. Kui hiigelpalga maksmine pole eelarvest tulenevalt võimalik, siis mida sa tööandjana pakkuda saad? Kas sa võimaldad paindlikku töövormi? Kas sul on linna vingeimad üritused? Limiteerimata kohv ja suupisted? Võimalus ja vabadus ära teha tõeliselt suuri, maailma muutvaid tegusid? Jaga seda ja sinu inimesed leiavad tee sinu juurde!

  • kõnetad sa just n-ö oma masti töötajaid

Värbamine ei ole lihtsalt ametikoha täitmine kellegagi. Hea töökeskkonna säilitamiseks tuleb selle meeskonna sünergiaga arvestada ja mõelda läbi, milline inimene sobib just sinu ettevõttesse. Oma aroomi loomisel vormi enda sõnum ja lähenemine tööandjana just selliselt, et see kõnetab sinu sihtgruppi. Ole avatud oma ettevõtte väärtuste, eesmärkide ja kultuuri edasiandmisel ja nii ei raiska sa ka aega neile, kes on selgelt pigem mõne teise ettevõtte inimesed. Aeg on raha!

  • hoiad sa värbamiskuludelt (märkimisväärselt) kokku

Hea mainega tööandjaga otsitakse kontakti regulaarselt, mistõttu on üsna tavaline, et enne töökuulutusega avalikkuse ette astumist on sul juba üsna korralik soovijate andmebaas tekitatud. Nii jääb ära kogu kulukas värbamisprotsess alates kuulutuste avaldamisest kuni tõeliste tegijate ärarääkimiseni (ja viimase peale võib kuluda kuid – fakt!). LinkedIni uurimuse kohaselt on tugeva tööandja brändiga ettevõttel oma konkurentidest keskmiselt 43% madalamad värbamiskulud. Pole sugugi paha, eks ole?!

  • sinu ettevõtte töötajad on pühendunud ja õnnelikud

Tööandja brändi iva ei seisne üksnes talentide enda juurde meelitamises, vaid edukas ettevõte saab alguse just seest õnnelikult hingavast töökultuurist: sinu töötajatest, nende rahulolutundest ja pühendumusest. Kas sinu ettevõtte töötajad tunnevad uhkust just selles ettevõttes töötamise üle? Kas nende motiveeritus on nähtav ka ettevõtte numbrites, sh suuremas produktiivsuses ja väikses tööjõu voolavuses? Ja lisaks mainitule tähendab õnnelik töötajaskond ka suuremat kliendibaasi, sest töötajast õhkuv tunne „päriselt on ka hea” on kliendi jaoks usutav ning oluline.

 

MIS SILMIS, SEE KA SÜDAMES!

Tööandja bränd elab sinu inimeste silmis ja südames, seega puuduta nende meeli läbimõeldult, kõnetavalt ja iga päev. Iga aroom on isiklik ja isikupärane, seega lõhna just selliselt, et see on sinulik ja ka sinu inimeste lemmikparfüümiks. Sest just täpselt nii sa unistuste tööandja oledki!

 

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt