fbpx

Millest on tehtud moodsad hübriidid?

Hübriidi peamine tulu seisneb selles, et energiasalvestusseadmed vähendavad suurema töömahuga sisepõlemismootorite vajadust ja nii tekib vähem heitmeid (Foto: Anders Wiklund/TT/Scanpix)

Kokaraamatu peatüki I osa

Hübridiseerimine on saanud 21. sajandi märksõnaks. Hübridiseerimise kontseptsioon, hübriidelektrisõidukite klassifikatsioon, hübridiseerituse tase, paralleelhübriid ja seeriahübriid on mõisted, mida veel kümmekond aastat tagasi ei olnud vaja kasutada. Nüüd aga on nende tundmine teemaga kursisolemiseks hädavajalik. Pilgu hübriidide temaatika mõistete maailma heidavad Uku Tampere ja Lena Murd.

Hübriidi retsept

HEV (hybrid electric vehicle, hübriidelektrisõiduk) koondab endas energiat, mis on pärit erinevatest allikatest – kombineeritakse täiselektrilise ja täielikult sisepõlemismootoriga (peamiselt mootoribensiini tarbiva) sõiduki komponente.

Hübriidsõidukil on kahest jõuallikast koosnev süsteem, harilikult kasutatakse kombinatsioone, nagu diiselmootor/elekter, bensiinimootor/hooratas ja kütuseelement/aku. Üks neist kahest on tavaliselt energia akumulaator ja teine toodab kütusest energiat. Kahe jõuallika kombinatsioon suudab toetada kahte erinevat jõuseadmesüsteemi või olla ühendatud üheks jõuülekandeseadmeks.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt