fbpx

Võidujooks mitte kuhugi, väiksema kütusekulu nimel

 

Uues Toyota Camrys voolab mootori verena senisest madalama viskoossusega mootoriõli (Foto: tootja)

Peaaegu iga uue sõiduauto esitlusel jagatakse masinat tutvustavaid materjale, mis algavad üsna erineva sõnastusega, aga sisuliselt ühesuguse avaldusega: mootori põhistruktuur on täielikult ümber ehitatud, et viia mootori potentsiaal maksimumini. Kirjutab Uku Tampere.

Selle väljendi taga on kõrgete kütusehindade ja kasvuhoonegaaside tundlikul ajastul kohati lausa meeleheitlikuna näiv püüd erinevate keskkonnareeglitega sammu pidada, seejuures autotootja identiteeti, sõiduki kasutusmugavust ja tarbijasõbralikkust kaotamata.

Samas liiguvad tarbijate ootused sõiduki madalama hinna ja odavama ekspluatatsiooni suunas. Siin peitub paradoks – mida rohkem tehnoloogiat ja nõudeid, seda kallimaks muutub auto tootmine. Mida keerukam on süsteem, seda lühem on kasutusiga ja vastupidavus. Aga seda väiksem on kütusekulu!

Ligikaudu 30 aastat tagasi algas ajastu, mil võidutses „vorsprung durch technik” ehk rohkem tehnoloogiat tegi asju paremaks ja vastupidavamaks.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt