Mitmekütuseline Wankelmootor ehk Wankelmootor vol 2 *

Mitmekütuseline Wankelmootor ehk kihistatud kütuse ja õhu segu moodustamisega Wankelmootor (Direct Injection Stratified Charge, DISC) kätkeb endas nii diiselmootori (puudub drosselklapp õhu sisselaskekollektoris) kui ka ottomootori (kütuse ja õhu segu süttimist saab reguleerida kütuse ja õhu segu süütamise ajastamisega) häid omadusi. Kirjutab Andre Gregor.
Taolises Wankelmootoris pihustatakse vedelkütus otse põlemiskambrisse nii, et vedelkütuse aurustuvad piisad satuks süüteküünla vahetusse lähedusse ja moodustaks põlemiskambris süüteküünla ümbruses paikneva õhuga rikka segu (kütusefaakel suunatakse nii, et kütuse piisad ja juba osaliselt kütusepiiskadest moodustunud aur satuks segu süütamise hetkeks suures osas süüteküünla vahetusse lähedusse). Wankelmootori puhul on osa põlemiskambrist kolvi tahu sisse paigutatud. See paarisaja kraadini kuumenev põlemiskamber aitab aurustada osa kolvi pinnale pihustatud vedelkütust ja suunata seda süüteküünla vahetusse lähedusse (süüteküünal asetseb silindri pinna sees nõnda, et kolvi otsatihend saab sellest süüteküünla avast mootori töötamisel üle liuelda).
Kommentaarid on suletud