Soliidses eas Wankelmootor – atraktiivne ka tänapäeval

Pöördkolb- ehk Wankelmootori sünnilugu ulatub aastakümnete taha, kuid vaatamata selle pole jõumasin end inseneride jaoks ammendanud ja omab arengupotentsiaali ka tänapäeval. Kirjutab Andre Gregor. Saksa mehaanikainsener Felix Heinrich Wankel (1902–1988) huvitus sisepõlemis- mootoritest juba noorena. Ta unistas võimalusest vältida mootori kolbide edasi-tagasi liikumist ja asendada see pöördliikumisega.     Idee metoodiline analüüs ning edasine rafineerimine tegi temast kolvitihendite eksperdi. Wankel sai oma esimese pöördkolbmootori patendi 1929. aastal. Ta töötas enne Teist maailmasõda mereväe torpeedode ja õhujõudude (Luftwaffe) jaoks välja gaasijaotusmehhanisme (pöördklapid ja tihendid), tehes kaastööd firmadele BMW ja Daimler-Benz. Prantsuse armee konfiskeeris sõja lõppedes aastal 1945 Wankeli töökoja seadmed ning tal keelati oma masinaehitustöid jätkata. Wankel sai aastal 1951 firmalt Goetze AG rahastuse, et ehitada oma koju Lindausse uus tehnikaarenduskeskus […]
Edasi lugemiseks palun logi sisse või telli ajakiri siin.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt