fbpx

Ajujahi viljakas dekaad

Eesti ettevõtlusmaastikku rikastab igal aastal toimuv Ajujahi konkurss, kust on tuule tiibadesse saanud nii mõnigi tegija. Ajujahi eduka kümnendi taga seisavad äriideede genereerijad, Eesti riik ja toetajad, kelle hinnangul täidab konkurss nii õpetlikku kui ettevõtluse kiirendaja rolli. Lähemalt räägib Kadri Kütt.

Aastate jooksul on Ajujahile esitatud 4145 äriideed, 2017./2018. hooajal võistles neist 341. Ühe idee taga on keskmiselt 2–2,5 tiimiliiget, konkursil on osalenud ligi 10 000 inimest põhikooliõpilastest pensionärideni. Ajujahi meeskonnad on tänaseks investoritelt kaasanud rohkem kui 33,6 miljonit eurot eesotsas Taxify, Click & Grow ja GoWorkaBitiga. Ajujahil varasemalt osalenud 50 ettevõtet tasusid 2016. aastal riiklike maksudena 2,3 miljonit eurot. Euroopa Regionaalarengu Fondi vahendeid on kasutatud ligikaudu 2,5 miljonit eurot. Konkursilt on tuule tiibadesse saanud vähemalt poolsada toimivat ettevõtet. Ajujahi kuut viimast hooaega iseloomustavad näitajad:

  • arenguprogrammis osales 165 meeskonda, 583 tiimiliiget, 106 mentorit ja 55 žüriiliiget
  • 68% mehi,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt