Eestis joonistatud autod – ühel pool anne ja kirg, teisal piiratud võimalused

Eesti autonduse ajalugu tunneb valdavalt niisuguseid kohapeal väljamõeldud ja valmistehtud neljarattalisi, mille puhul kena välimus ei olnud esmatähtis. Võtame näiteks Estonia vormelid või Tartu autoremonditehase bussid ja furgoonautod, kirjutab Karl-Eduard Salumäe (accelerista.com). Neist esimeste ülesanne oli võimalikult kiiresti finišeeruda, teistel aga inimesed ja kaubad kindlalt kohale toimetada.
Funktsioon eelkõige
Seega võiks arvata, et n-ö Eestis joonistatud autode disaini saab kokku võtta lihtsa rusikareegliga: funktsioon on tähtsam kui vorm. Kuid võta näpust! Tuleb välja, et tegelikult on noodsamad funktsioon ja vorm omavahel tihedalt põimunud.
„Vanadel konstruktoritel oli võime asja visuaalselt hinnata – kui see nägi elegantne välja, siis järelikult oli ka hea,” kõneleb Eesti Mootorispordi Muuseumi (MOMU) juht Arno Sillat*. Sellesama muuseumi kroonijuveeliks ongi justnimelt need Estoniad. „See on tundeküsimus, emotsioon inseneerias,” jätkab Sillat.
Kommentaarid on suletud