fbpx

Eestis joonistatud autod – ühel pool anne ja kirg, teisal piiratud võimalused

Estonia 21 tootmisliin (Foto: Margus-Hans Kuuse erakogu)

Eesti autonduse ajalugu tunneb valdavalt niisuguseid kohapeal väljamõeldud ja valmistehtud neljarattalisi, mille puhul kena välimus ei olnud esmatähtis. Võtame näiteks Estonia vormelid või Tartu autoremonditehase bussid ja furgoonautod, kirjutab Karl-Eduard Salumäe (accelerista.com). Neist esimeste ülesanne oli võimalikult kiiresti finišeeruda, teistel aga inimesed ja kaubad kindlalt kohale toimetada.

Funktsioon eelkõige

Seega võiks arvata, et n-ö Eestis joonistatud autode disaini saab kokku võtta lihtsa rusikareegliga: funktsioon on tähtsam kui vorm. Kuid võta näpust! Tuleb välja, et tegelikult on noodsamad funktsioon ja vorm omavahel tihedalt põimunud.

 

„Vanadel konstruktoritel oli võime asja visuaalselt hinnata – kui see nägi elegantne välja, siis järelikult oli ka hea,” kõneleb Eesti Mootorispordi Muuseumi (MOMU) juht Arno Sillat*. Sellesama muuseumi kroonijuveeliks ongi justnimelt need Estoniad. „See on tundeküsimus, emotsioon inseneerias,” jätkab Sillat.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt