Käitumisteadused: tööriistakast klientide ja kolleegide mõjutamiseks

Unistame ikka, et kliendid rohkem ostaksid ja töötajad tõhusamalt töötaksid. Soovime, et eestlased vähem alkoholi tarbiksid ja teismelised rohkem sporti teeksid. Nii äris, eraelus kui ka poliitikas tahame ikka ja jälle muuta teiste inimeste käitumist. Mõjutada neid (meile) kasulikus suunas. Aga kuidas seda saavutada? Kirjutab Kantar Emori käitumisteaduste juhtekspert Heidi Reinson. Käitumise muutmise teid on laias laastus kaks. Esiteks: ratsionaalne mudel, mille puhul veendakse publikut argumentidega. Teiseks: n-ö pehme kommunikatsioon, mille abil muudetakse käitumist varjatult, keskkonna ja assotsiatsioonidega mängides. Näiteks nahavähi ennetamiseks võib inimestele selgitada selle tekkepõhjuseid ja rõhutada vajadust aeg-ajalt päikese käest varju minna. Alternatiivse lahendusena võib aga randa luua tasuta wifi-ala, mis levib ainult päiksevarjus, mõjutades niiviisi käitumist ilma inimeste meelt muutmata. Kumb viis võiks efektiivsem olla? Psühholoogiast ärimaailma liikunud […]
Edasi lugemiseks palun logi sisse või telli ajakiri siin.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt