Kui tööandja paneb inimeste südame rõõmust kiiremini põksuma…

0

Tippjuhtide värbaja Hank Stringer ja investor-startup’ide nõustaja Rusty Rueff on öelnud kuldsed sõnad: „Kui ettevõtte maine näoks on tema tooted ja teenused, siis südameks ning hingeks on talendid“. Seega, hea tööandja, kes on sinu inimesed ja kas sa tead, mida nad sinust räägivad, kui sind parasjagu juures pole? Kas sa paned inimeste südame rõõmust ning põnevusest kiiremini põksuma ja nii iga päev? Miks see oluline on? Aga seepärast, et sellest sõltub kogu sinu edu ning ellujäämine. Räägime tööandja mainekujundusest!

 

MILLEST JUTUSTAB SINU ETTEVÕTTE (SINU INIMESTE) LUGU?

Ettevõtte maine kontekstis võib kõneleda kahest brändi liigist: esimene on kombinatsioon ettevõtte mainest ning selle nähtavusest (potentsiaalsete) klientide hulgas, mis kajastub (uute) ärivõimaluste loomises ning käibe kasvatamises. Teine aga on sinu ettevõtte kui tööandja maine, mis on otseselt seotud töötajate, nende leidmise ja säilitamisega. Viimane on ärikriitiline käibe tekitamiseks, selle kasvatamiseks ning kasumi tootmiseks.

Mõni ime siis, et see on aina enam luubi all, selle nimel töötatakse ning pingutatakse pidevalt ja sel teemal jagatakse vastastikku tarkust ja kogemusi. Lihtsalt öelduna: sinu tööandja maine ning ettevõtte edukuse vahele võib tõmmata rasvase võrdusmärgi! Tööandja mainekujundus ongi suuresti ettevõtte loo jutustamine oma ettevõtte inimeste (mitte ainult juhtkonna kauniks vorbitud motode ja helesiniste loosungite) kaudu teistele inimestele, kes su organisatsioonile huvi pakuvad. Sinu ettevõtte lugu kajastab selgelt seda, kuidas sa soovid, et sind nähakse, ja kas sind päriselt ka ootuspäraselt tajutakse. On selge, et absoluutselt igal tööandjal on oma lugu (loe: maine), aga millest see räägib ja kuidas seda edasi kantakse, on suure teadliku ning teadvustatud töö vili. Seda tööd tehakse igapäevaselt, väsimatult ja eesmärgipäraselt. Seda lugu jutustavadki sinu inimesed, sest inimesed usaldavad inimesi rohkem kui kõiksuguste kellade-viledega promolauseid (nt „meil on innovaatilisim ettevõte / parimad inimesed / vingeimad präänikud”).

 

MIKS AUS JA HEA LUGU NII TÄHTIS ON?

Sinu kui tööandja mainelugu mõjutab otseselt kolme ärikriitilist aspekti:

 

  1. Värbamine ja tööjõu voolavus

Siin on tööandja maine magusust või hapusust kõige otsemalt tunda. Kas praeguses turusituatsioonis, kus käib armutu võitlus tublide tegijate nimel, on sul kandidaatide järjekord ukse taga või lõpevad suurimadki ponnistused õigete inimeste leidmisel ikka krahhiga? Milline on sinu töötajate rahulolu ja tööjõu voolavuse protsent? Kes ja kuidas kannab sinu ettevõtte sõnumit? Kuidas ja miks leiavad uued inimesed tee sinu juurde? Mida sa teed selleks, et tänased õnnelikud ja motiveeritud inimesed end ka homme ja ülehomme hästi tunneksid? Vastuseid otsi ettevõtte seest – just see on see miski, mis tegelikkuses välja paistab. Ussitavas õunas tuleb ussi pea ju ka varem või hiljem ilmsiks! Värbamine saab alguse palju varem kui CV ning motivatsioonikirja saatmine. Info liigub ja see kannab saatuslikku nooti!

 

  1. Ettevõtte kultuur ja hingeelu

Sinu ettevõtte kultuur loob väärtushoiakute standardi. Mis sinu ettevõtte inimesi ühendab, millist käitumist kiidetakse ja mis paneb kulmu kortsutama? Richard Branson on öelnud, et hoolitse kõigepealt oma inimeste eest, siis hoolitsevad nemad omakorda sinu klientide eest. Tõsi, loo kultuur, mis lähtub just sellest põhimõttest. Õnnelikult hingav ettevõte teeb ka väljasolijad õnnelikuks!

 

  1. Ettevõtte majanduslik seis

Tööandja brändi edu mõjutab numbrilisi näitajaid väga otseselt moel. Esiteks vähendab see kulusid madala tööjõu voolavuse ja värbamiskulude minimeerimise näol. Teiseks kasvatab tõeliselt tublide, motiveeritud ja pühendunud inimeste hoidmine otseselt ettevõtte käivet ning eeldatavasti ka kasuminumbreid. Kliendid eelistavad osta tooteid ning teenuseid eelkõige just hea mainega ettevõtetelt (sh neilt, kes oma töötajaid hästi kohtlevad). Nii et kokkuvõttes võidavad kõik!

 

 

Pille-Riin Pillav, LHV Panga personalijuhi kohusetäitja. LHV sai 2015. aastal unistuste tööandja tiitli

 Oleme veendunud, et just töötajal on kõige olulisem roll tööandja kuvandi loomisel. Meie mainet atraktiivse tööandjana kujundabki suuresti see, kuidas me inimestesse suhtume kõigis inimkontakti hõlmavates kokkupuutepunktides: väärtustame kõrgelt usalduslikku inimlikku kontakti. Samuti toetame põnevaid projekte ja entusiastlikke eestvedamisi, kaasame inimesi uuenduslike äriideede genereerimisse ja innustame neid mitte üksnes suurelt mõtlema, vaid ka suurelt tegutsema.

Unistuste tööandja tiitel on avaldanud positiivset mõju inimesteni jõudmisel. Oleme olnud tööandjana rohkem pildis ning tekitanud suuremat uudishimu. Asjakohane tunnustus annab kandideerimisel kahtlemata kindlustunnet juurde. Tore on ka tõdeda, et igapäevaselt uusi kontakte luues ja potentsiaalsete uute töötajatega rääkides näeme, et meie ümber on kogunenud võrgustik huvilisi, kes on valmis sobival ajahetkel meiega koostööd alustama.

LHV-d on sisemiselt kirjeldatud ka kui toetavat sõpruskonda. See on märk sellest, et töötajate vaheline suhtlus ei ole korporatiivselt ametlik, vaid seda iseloomustab pigem üksteist toetav partnerlus. Illustreerimaks, kui oluline on meie ettevõtte mainekujundus rahulolevate töötajate sõnumi edastamisel ettevõttevälistele huvilistele, värbasime meeskonda hiljuti ka tööandja brändi juhi.

 

Duncan Forbes, HM Courts & Tribunals Service’i projektipõhine personalidirektor ning 2017. aasta „Unistuste tööandja” konverentsi üks peaesinejatest

„Unistuste tööandja” moodi ettevõtmistes on oluline osaleda. See pakub suurepäraseid võimalusi professionaalidega oma kogemust vahetada ja õppetundidest rääkida. Samuti on see koht, kus õppida midagi kasulikku ja praktilist neilt, kes on suuri tegusid korda saatnud ning teavad, mida suurepäraseks olemine endas kätkeb. Mulle jättis Marketingi Instituudi organiseeritud „Unistuste tööandja” konverents ülimalt positiivse mulje, sest selle raames keskenduti äriliselt olulistele ideedele ning meetoditele. Sain jagada Eesti personaliprofessionaalidega meid ühendavaid kogemusi ja murekohti. Ootan juba põnevusega uut konverentsi järgmisel aastal!

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt