Ekspordikogemus Saksamaalt: odav hind sakslasi ei köida, kõrgem kvaliteet küll

2017. aasta alguses sai paarkümmend Eesti ettevõtet võimaluse minna Saksamaa turule uksi avama. Neile ulatas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) koolitusprogrammi „Missioon Saksamaa“ raames abikäe viis Saksa tippkonsultanti ja teist sama palju saksa koolitajaid. Ettevõtete kogemusest räägib Raul Kalev.   Ükski neist konsultantidest, kes mullu kevadel esmakordselt Eestisse saabusid, ei osanud sellest midagi arvata. Kohtumised Eesti ettevõtetes ei kujunenud veel veenvaks – nad olid oma soovide ja plaanide tutvustamisel üsna kompavad. Konsultante hämmastasid nii mõnedki asjad. Negatiivse poole pealt mitme programmis osalenud ettevõtte madal efektiivsus, väike kasumimarginaal, ligadi-logadi tootmis- ja laoruumid, mõnel puhul leige huvi ja olulise info kinnihoidmine (Saksamaa suund ei olnud mõnele strateegiliselt oluline ja tippjuhtkond ei tegelenud sellega vajalikul määral). Positiivselt üllatuti ka, näiteks siinse entusiasmi ja paindlikkuse […]
Edasi lugemiseks palun logi sisse või telli ajakiri siin.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt