Atraktiivne maine tööandjana loob pikaajalise konkurentsieelise

Vaid 16% Eesti tööealistest elanikest külastab regulaarselt online-tööportaale, et uut tööd leida. See statistiline number peegeldab karmi konkurentsi tööandjate turul ja annab vastuse küsimusele, miks on sedavõrd oluline luua tööandja bränd. Asja käis lähemalt uurimas Eva Pärtel.
Tööandjatele brände välja töötava Brandemi strateegiakonsultant Marie Evart räägib, et varasemalt oli tööturul seis lahedam ning jäme ots ehk „miks peaksime just sind värbama” ettevõtete käes. Praegu on see teistpidi ning ettevõtted on need, kel tuleb sobivat kandidaati veenda enda juurde tulema. Brandemi poole pöördutakse vahel sellise sooviga: me hakkame järgmisel kuul uusi töötajaid värbama ning meil on kiiresti vaja ägedat töökuulutust ja head mainet. Tööandja brändingus selliseid ülikiireid lahendusi aga ei ole, räägib Evart. „Seda võrreldakse maratonijooksuga, sest see on pidev treening ja protsess, kusjuures finišijoont ei paista tulevat. Seda ei saa nimetada projektiks,
Kommentaarid on suletud