fbpx

Rahulolu ja rühkimine tasakaalu

 

Pidevalt kiirenev elutempo ja ootus saavutada üha paremaid tulemusi. Vastureaktsiooniks tugev soov aeg maha võtta ja lihtsalt olla. Kuidas leida tasakaal nende kahe vahel, nii et vaimne pool saaks rahulikult kulgeda ja materiaalsed vajadused oleks kaetud? Räägib Kristjan Otsmann.

Pikaajaline õnnetunne eeldab tasakaalu meelevirge tasakulgemise ja aktiivse tulemuslikkuse vahel. Psühholoog Susan Weinschenki ja teiste uurimistöö on näidanud, et püsiva motiveerituse jaoks ei piisa materiaalsest heaolust, sest isu kasvab süües. Õnnetunne tuleb pigem inimese adekvaatsemast minapildist, võimest jälgida maailma neutraalselt positsioonilt, korras lähisuhetest ja oma potentsiaali realiseerimisest.

Siin tulebki mängu mindfulness ehk meelevirgus (Doris Kareva tõlge) ehk meeleteadlikkus ehk ärksameelsus ehk kohalolek ehk mindfulness. Ühe esimesena läänemaailmas meelevirguse kasutusele võtnud Joe Kabat-Zinn defineerib seda nii: sihilik tähelepanu pööramine käesolevale hetkele hinnanguid andmata. Me asume vaatleja rolli ja sedastame neutraalselt,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt