fbpx

Ebastabiilsus on selge risk

Hindasime juhtkonna ja kvaliteedijuhiga ettevõtte põhiprotsesside riske. Pole just lihtne ülesanne. Raske ka ei ole, aga jube vastutusrikas. Lennunduse vaatevinklist jube sõna otseses mõttes, kui võtta arvesse ohte ja tagajärgi, mis riskide hindamisel viltu võib minna. Hindame ju selleks, et tegeleda meetmetega, mis aitavad juba eos nõrgad kohad asendada või hoopis kõrvaldada.

Kajaka kaka lennukitiival, linnu veri mootorikattel. Laupäeva hommik, pühapäeva hommik, esmaspäeva hommik. Tööaja pikenemine, mis on tingitud hilinenud lendudest ja vahetuse venimisest seoses teenindustsükliga. Küberrünnak. Vigane tarkvara. Veokiga tegemata jäänud korduvpidurdus enne õhusõidukile lähenemist, pingesituatsioon, keeletõrge, protseduurireeglite eiramine, jää, tuule suund, teenindustehnika rike, allhankija ettearvamatu käitumine, intsidendid, õnnetusjuhtumid, rahvusliku vedaja jätkusuutlikkus, võtmevedaja, tipptunni liiklustihedus jne. Jõudsime konsensusele ja jätsime põhitegevuse riskianalüüsi tabelisse natukene rohkem kui 150 rida!

Lennundusettevõtte juhina olen harjunud igapäevaselt tegelema ennetavate tegevuste kaardistamisega. Kõik, mis juhtub hiljem, on millegi varem tehtu tagajärg. Mitte tegemata jätmise tagajärg. Ka töötaja riskikäitumistest on minul juhina hea ettekujutus olemas.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt