fbpx

Tulevikuperspektiivist töötajatele ja tööandjatele

Ettevõtted otsivad pidevalt võtit, kuidas olla efektiivsem, liita endaga parimad töötajad ning olla esimene valik ülikoolide ja kutsekoolide lõpetajatele. Otsime oma töötajates võimekust teha tööd kõrgel tasemel, ootame initsiatiivi ja avatust muudatustele. Õigustatult, sest tehnoloogia areng on viimase 20 aastaga muutnud kardinaalselt meie igapäevaelu, ettevõtlust ja paljusid ameteid jäädavalt. Kirjutab Swedbank ASi personalijuht Ülle Matt.

Ennustusi, et mõned ametid ja töökohad muutuvad või kaovad jäädavalt, oli veel viis aasta tagasi raske uskuda. Nüüd aga oleme harjunud, et kaubanduskeskuse kassas ei istu enam inimene või et hotelli broneeringuks ja toaukse avamiseks kasutame nutitelefone. Lähiaastad muudavad tööde sisu veelgi, sest robootika tõhustab üha enam kõiksugu töid. See aga ei tähenda töökohtade kadumist, vaid seda, et need asenduvad teistsugust ja kõrgemat kompetentsust nõudvate töödega.

Kuigi paljude tulevikuametikohtade tuumikpädevus on seotud reaalainete, analüüsioskuse ja IT teadmistega, ei tõrju need siiski välja suhtlemisoskusi. Viimast eeldab väga heal tasemel just igapäevane suurem piiriülene suhtlus.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt