fbpx

Insenerimõtte ime: Šveitsis avati maailma pikim raudteetunnel

Šveitsi alpides avati 1. juunil maailma liikusid need edasi kümnekonna meetri sügavaim ja pikim ehk 57,1-kilomeetrine raudteetunnel, mille ehitustööd kestsid ligi 20 aastat. Gotthardi põhjatunnel läks šveitslastele maksma 11 miljardit eurot (12,2 miljardit Šveitsi franki). Liiklus hakkab sõidugraafiku järgi kulgema alates 11. detsembrist. Insenerimõtte ime koosneb kahest erinevast, teineteisest 40 meetrit kaugusel asuvast tunnelist, mis turvalisuse kaalutlustel on iga 325 meetri järel ühendatud evakuatsioonikäikudega. Tegelikult on tegemist lausa tunnelite võrgustikuga, kuna alpide sees kulgeb kokku 152 kilomeetrit tunneleid, koridore ja läbikäike. Nüüd võivad reisirongid sõita Alpidest läbi koguni 250-kilomeetrise tunnikiirusega, kaubarongid aga 160 kilomeetrit tunnis. Kiirrongid läbivad 17 minutiga tee, mis enne 1882. aasta esimese Alpi raudteetunneli avamist kestis päevi. Tunneli lõunapoolne ots asub Bodios, põhjapoolne Erstfeldis. Piki idatunnelit liiguvad […]
Edasi lugemiseks palun logi sisse või telli ajakiri siin.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt