fbpx

Haapsalus valmib „Väinamere tütar“

Haapsalu usinad laevameistrid ehitavad autentset 11-meetrist kahemastilist puidust päästepaati, mis loodetakse vette lasta selle suve lõpus. Paadil nime veel pole, kuid Hooandja portaalis kandis ettevõtmine „Väinamere tütre“ nime.

Inseneeriale rääkisid paadiga seotud uuringutest, põhjendasid tehtud otsuseid ja selgitasid insenertehnilisi lahendusi Raudlaeva Maja MTÜ juhatuse liige Ilmar Tamm, Tallinna Tehnikaülikooli (TTÜ) dotsent Elmo Pettai, TTÜ professor Tõnu Lehtla ja TTÜ energeetikateaduskonna dekaani kt Arvo Oorn. Laevameistreid nõustas Mereakadeemia endine õppejõud, insener Kaarel Kukk.

Eeskujuks Saksa päästepaadid

Raudlaeva Maja liikmeskonna meistrimehed võtsid eeskujuks Eesti päästejaamades 19. sajandi lõpul ja 20. sajandi algul kasutatud paadi, mille peamised ehitusmaterjalid oli tamme- ja männipuu. Kuna Eestis sõitnud päästepaatide kohta arhiiviandmeid pole, pöörasid nad pilgu ajastuga sobivatele Saksa merepääste alustele. Vastavad joonised ilmusid Adolf Brixi käsiraamatus „Bootsbau. Praktischer Schiffbau“ (Praktiline laevaehitus. Berliin, 1922 ja 1929, vt jooniseid), neid täiendas eestlaste Soome kolleeg ja õpetaja,

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt