fbpx

Inimeste motiveerimine enam ei toimi, aga mis toimib?

Sattusin lugema Susan Fowleri raamatut „Why Motivating People Doesn’t Work… and What Does“. Selle pealkirja ja sissejuhatust lugedes jäin mõtlema: „Mida ma nüüd peale hakkan – just inimeste motiveerimine ongi ju olnud mu töö!” Enamik töötajaid (ja ka juhid ise) näevad juhi rolli just motiveerijana. „Andke meile motivatsiooni, teeme motivatsioonikoolituse” jne – need on ju töökohtades tavapärased sõnad.

Juhtidena oleme tegelenud töötajate motiveerimisega viimased aastakümned. Kuid kas me saame tulemusega rahul olla?

Susan Fowler ütleb, et me ei peaks tegelema piitsa ja präänikuga, vaid aitama inimestel tuvastada need motivatsiooni tõstvad tegurid, mis neid tegelikult liikuma panevad. Sest sund ja raha on lühiajalised ja isegi mitte tõelised motivaatorid. Fowler ütleb: „Ära püüa oma inimesi motiveerida – nad on juba motiveeritud, paraku üsna pinnapealselt ja lühiajaliselt.”

Siiski see, et me lubame meeskonnale heade tulemuste puhul rohkem raha, ei ole ju iseenesest halb.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt