fbpx

Miks ajakirjanikke tublid saavutused ei huvita? Kuidas meediat ära kasutada

dreamstime_m_8489454

Meedia loogikast

Äris, poliitikas ja ka kultuuriinimeste seas kuuleb tihti, et tuleb „olla pildil“. Ajakirjanik ja õppejõud Barbi Pilvre selgitab, miks see vajalik on, ning annab mitu head vihjet, kuidas pildile jõuda.

Paljudes eluvaldkondades käib eluline võitlus meedia tähelepanu pärast, sest sellega on seotud ligipääs teistele ressurssidele: võimule, rahale, kuulsusele.

Nii püütaksegi korraldada oma asjaajamisi nii, et pälvida meedia huvi. Ja selle tulemusena hakkab meedia loogika organiseerima pea kogu ühiskonda, tungides eluvaldkondadesse, kuhu ta väga hästi ei sobigi. Nii püüavad „pildil olla“ riigiasutused ja ülikoolid, teadus, kõrgkultuur… Täielikus sümbioosis meediaga elab juba ammu poliitika ja meelelahutusmaailm. Me saame tänapäeval rääkida meediaga läbipõimunud ehk mediatiseerunud ühiskonnast, mille eest on raske põgeneda isegi siis, kui meediakanalite poolt pakutavat otseselt ei tarbitagi.

Kuid mis on üldse see meedia loogika, mis avaldab kogu ühiskonnale ja igaühe elule üha suuremat mõju?

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt