I Have a Dream! Ehk jaatuse jõud teise inimese mõjutamisel
Kui tahad kedagi mõjutada, peab su sõnum olema keeleliselt lühike, lihtne ja selge. Teiseks on väga oluline nende jaatav sisu, sest see pakub lahendusi, eitav sõnum loob aga kohe vastasseisu. Kirjutab Katrin Aava.
Heaks jaatava sõnumi näiteks võib tuua Marthin Luther Kingi 1963. aastal esitatud kõne, mis on tuntud metafoori kaudu „I have a dream“ („Mul on unistus“). Seda peetakse üheks läbi aegade mõjusamaks kõneks meie kultuuriruumis. Algselt sisult oli kõne tegelikult eitav: meile ei meeldi rassiline diskrimineerimine. Kuid ei-sõnum on vastanduv ning surub vastaspoole positsioonile, kus ta peab ennast õigustama või kaitsma. Nii on keeruline leida toetajaid ning samuti on hiljem raske teha koostööd.
Samas, kui sa edastad oma sõnumi ohvripositsioonilt, siis tähendab see, et sa asud nõrgale positsioonile. Ohver leiab küll kaastunnet, aga ta on nõrk, kuna vajab abi. Seetõttu pole ta inspireeriv ja karismaatiline,
Kommentaarid on suletud