fbpx

Taani kogemus: alati ei pea hinnaga võistlema. Mida märkasid eestlased Taani ettevõtetes?

Hinna osas Taani ettevõtted oma konkurentidega ei võistle. Mis siis on taanlaste trump, seda käisid Eesti juhid ja ettevõtjad kohapeal otsimas. Sellest, mida nad nägid, kirjutab Anu Puusaag.

See, millele Taani ettevõtted oma konkurentidega võrreldes enam rõhku panevad, on hoopis kvaliteet ning ökonoomne ja keskkonda säästev tootmine. Võrreldes Eesti ettevõtetega torkas Taani firmades silma sihipärane kultuuri loomine: mõnus sisekliima ja väärtuste teadlikkuse kõrge tase. Seda oli tunda ja näha igal sammul.

Töötajate ja juhtide esitlustest paistis selgesti välja, et need väärtused ja ideaalid, millest kõneldi, on neil juurdunud alateadvuses või instinktiivses igapäevakäitumises. See polnud lihtsalt loosunglik väärtuste kirjeldamine, vaid enamik protsesse ja tegevusi lähtub ka tegelikkuses neist. Suurt rõhku pannakse kliendi tegelikele vajadustele ning vastutustundlikkusele nende ees. Lisaks pika perspektiiviga mõtteviis: visioonid ja missioon olid väga selgelt läbi mõeldud ja tulevikku vaatavad.

Inimese väärtustamine algab Taani ühiskonnas n-ö rohujuure tasandil.

Edasi lugemiseks:

Ajakirja Director tellija saab lugemise võimaluse kõikidele veebiartiklitele- ja arhiivile ning paberkandjal ajakirja koju eelisjärjekorras. Lisaks leiad Directori kaante vahelt ka ajakirja Inseneeria.

Kommentaarid on suletud

Jäta kommentaar

Antud lehekülg kasutab küpsiseid, et parandada teie kasutuskogemust. Lehe sirvimise jätkamisel nõustud meie küpsiste kasutamise tingimustega. Sain aru Loe lähemalt